Absintmerken

ik nieuw en vraagje!

Azumia (12/30/07 om 22:39:56):

heyhey iedereen:)

ik heb een vraagje:
ik ga morgen met mn vrienden oud en nieuw vieren en we hebben deze merk gekocht van absint:

Absinthe Teichenné     *spaans*(er staat op Thujon containing verder niks de fles is 50cl)


*hij staat bij mn vriend* en hij is erg donkergroen zover mn vriend het uitlegde.

kent iemand dit merk??

*ik ben iemand die niet echt vaak tot nooit drinkt, maar ik wil het graag gaan proberen*

heeft iemand misschien een tip voor mij?? hoe te drinken, ik weet van t aansteken, of van het met ijswater uit elkaar laten vallen.. maar welke manier is lekkerder voor een beginneling?

alvast bedankt^^

 

Barski (12/31/07 om 01:17:28):

Helaas is het geen echte absint dus verwacht er ook niet teveel van qua smaak. Het merk dat je hebt gekocht is van Tsjechische afkomst en je kunt er een aantal dingen mee:

1 wegflikkeren
2 toilet mee schoonmaken
3 ramen mee zemen
4 barbeque mee aanmaken
5 aan iemand geven die je niet mag
6 zelf opdrinken door het ergens mee te mixen dat  
  de smaak doet vergeten (cola of zoiets)

Een ding staat vast: je zult er niet van gaan trippen. Het enige effect dat je zult merken is dat van de alcohol. Absint zorgt namelijk, in tegenstelling tot wat vaak geroepen wordt, niet voor hallucinaties of mooie kleurtjes zoals iemand laatst zei. Sorry  :-[

 

Helfrich (12/31/07 om 08:56:48):

Teichenné is een Spaanse steranijsbom en een kunstmatig gekleurd oliemengsel. Minder hels dan de meeste Tsjechische absint, maar niet de moeite waard.

 

Barski (12/31/07 om 10:27:37):

Spaans, dat wist ik niet. Maar dat maakt dus voor mijn advies niets uit. Wel jammer dat ze in Tarragona blijkmaar niet meer weten hoe je een goede absint moet maken. "Teichenne comes from Tarragona, a spanish province next to Barcelona" Daar kwam deze knakker ooit vandaan:

 

Zenzero (12/31/07 om 11:18:54):

Ik hoef hier verder niets meer aan toe te voegen geloof ik.

Zelfs geen water.

Of toch...

7. Retourneren naar de mileustraat, waar het vandaan kwam.

Bekijk eerst even het Wat? Waar? Hoe? en Welke? ABC van de groen fee, voordat je een aankoop doet.

Hartstikke handy, nie'waar?!

 

radioflux (12/31/07 om 15:43:27):

8.  ijs mee flamberen
9.  zevenklapper een uurtje in laten trekken
10. in de tank en mee naar Zweden
11. "Nobody expects the Spanish Inquisition!"

 

Zenzero (01/02/08 om 00:16:11):

Oh ja, nog van harte welkom op het forum Azumia!

(Dat had de eerste reactie moeten zijn)

 

Barski (01/02/08 om 10:51:52):

Ben benieuwd of Azumia oud en nieuw overleefd heeft en ons wil vertellen hoe de Teichenné is bevallen.

 

Zenzero (01/02/08 om 13:59:53):

Waarom? Je kent het antwoord toch al.

En als er onzin op het forum uitgekraamd moet worden, dan doe ik dat liever zelf!

 

radioflux (01/02/08 om 15:10:16):

Barski schreef:

Ben benieuwd of Azumia oud en nieuw overleefd heeft en ons wil vertellen hoe de Teichenné is bevallen.

De Teichenné is gehallucineerd!

 

Azumia (01/04/08 om 22:36:04):

hahaah dankjullie voor de reacties:)

helaas vond niet iedereen het lekker:)
*met suiker en ijswater.. en zelfs geflambeert(ja had een vriend gelezen:P) maar ik zelf vond het wel iets hebben *maar als beginneling drinker toch niet echt iets om mee te beginnen:) dan liever een biertje??*

maar 1 iemand is er dronken van geworden *combi: bier.....bier....bier...bier... 4 grote glazen deze soort absint!*

en verder :) de fles is opgegaan maar meer is door de goot gegaan!:p


ik ga dus maar opzoek naar de juiste absint voor het volgende feest;)
en ik had hier al iets over de florisbar..?? gelezen wat misschien wel iets is voor mij en mn vrienden:)

KNUFF aan iedereen en nog de beste wensen en goed jaar gewenst:)!!

:-* :-*

 

sixela (01/14/08 om 14:19:34):

<Zoekt verward naar de aspirine> 't Korfschip?

Ik heb ook een aankoopsuggestie.

HEIDEBUCHEL, H., "Hoe zeg en schrijf ik het?" Vlaamse pocket 65.

Tweedehands te vinden voor drie euro.

Goedkoper dan een fles goede absint, en je komt er wat verder mee.

 

Zenzero (01/14/08 om 20:04:55):

en da's spotgoeikoop en, ook zelfs dan als tsjechische echte absinth.

Seehkar hweetah wel, swa

 

Zenzero (01/14/08 om 20:05:51):

Fokschaap! Dat was wat ik eigenlijk bedoelde.

 

Helfrich (01/15/08 om 09:38:22):

sixela schreef:

<Zoekt verward naar de aspirine> 't Korfschip?

Met het Korfschip zou je verwarT naar de aspirine zoeken. Daarom zou ik het Kofschip nemen, opdat de correcte vervoeging van het voltooid deelwoord niet alsnog wordt verhinderT.

 

Helfrich (01/15/08 om 09:45:22):

Azumia schreef:


helaas vond niet iedereen het lekker:)

Overigens wil dat niet zeggen dat jullie goede absint wel te drinken vinden, zo leert de ervaring.

En nog een gelukkig 2008.

 

Absintmerken